2013年9月12日 星期四

旅程前夕 the night before this journey




我讀口筆譯。口譯和筆譯都跟語言有很大的關係。照理來說,我應該要寫日記或什麼的,好增進我的語言能力,至少是寫作能力啦。我以前寫過日記,也寫過網誌,但是本人生性懶惰,都沒成功。但是時過境遷,某天我心想,或許我沒必要替自己寫東西,但是我該替家人朋友寫些東西,所以我就決定要記錄生活。旅程就此開始。


I study translation and interpretation, two skills involving languages profoundly. In theory, I should keep a diary or something to polish my language skills, at least writing skills. I tried to keep diaries or blog. But I am too lazy to do that. Things always change as the time goes by. One day, an idea came to my mind - maybe I don't have to write something for myself but for my family and friends. So I decided to write something about my life. The journey begins from now.

沒有留言:

張貼留言